Jön a KÖTELEZŐ rendszámcsere – Ennek sokan nem örülnek majd, ennyibe kerül a tulajdonosoknak!

Jön a KÖTELEZŐ rendszámcsere – Ennek sokan nem örülnek majd, ennyibe kerül a tulajdonosoknak!

Jön a KÖTELEZŐ rendszámcsere – Ennek sokan nem örülnek majd, ennyibe kerül a tulajdonosoknak!Az Építési és Közlekedési Minisztérium közlése szerint a zöld rendszám fehérítésével járó költséget az autó tulajdonosának kell kifizetnie. Szeptember elsejétől zöld rendszámot kizárólag a tisztán elektromos és nulla emissziós gépjárművek kaphatnak.

Legfrissebb híreink

Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) csütörtökön azt közölte, hogy szeptember elsejétől zöld rendszámot kizárólag a tisztán elektromos és nulla emissziós gépjárművek kaphatnak az első belföldi forgalomba helyezés során. Az 5P (külső töltésű) és az 5N (növelt hatótávolságú) környezetvédelmi osztályba sorolt járműveken pedig legkésőbb 2026. november 30-ig le kell cserélni a rendszámtáblát fehér alapszínűre.

– Ki fizeti a rendszámcserét és ez mekkora összeget jelent járművenként?

A kevésbé környezetkímélő tulajdonságokkal rendelkező – 5P (külső töltésű) és az 5N (növelt hatótávolságú) környezetvédelmi osztályba sorolt – hibrid elektromos járművekre eddig kiadott zöld rendszámtáblákat a tulajdonos kezdeményezésével legkésőbb 2026. november 30-ig le kell cserélni fehér alapszínű rendszámtáblára. A rendszámcsere költségét az eddig jelentős adókedvezményeket élvező tulajdonos viseli. A díj azonos karakterű rendszámcsere esetében 12.300 Ft, új karakterekkel járó átrendszámozás esetében 14.500 Ft.

A minisztérium válasza szerint ez 40 ezer autót érint – nagyjából ennyi plug-in hibrid autót helyeztek forgalomba Magyarországon.

Jelenleg mintegy 60 ezer darab elektromos autó és 240 ezer fehér rendszámos hibrid van forgalomban Magyarországon.

A döntés indoklását komoly vizsgálat előzte meg, amelyet az Európai Számvevőszék is figyelemmel kísért az évek során. Arra jutottak, hogy az emberek ritkán töltik plug-in hibrid autóikat, így pedig képtelenek tartani a gyár által megadott fogyasztási és kibocsátási értékeket. Több felmérés is rámutatott, hogy ezen autók kibocsátása gyakran a háromszorosa is lehet annak, amit laboratóriumi körülmények között mértek.