Hatalmas áremelés jön a boltokban Hétfőtől július 1-től, ezek a termékek kerülnek majd többe!

Hatalmas áremelés jön a boltokban Hétfőtől július 1-től, ezek a termékek kerülnek majd többe!

Hatalmas áremelés jön a boltokban Hétfőtől július 1-től, ezek a termékek kerülnek majd többe! 2024 júliusa minden vállalat számára nagy változásokat hoz, mivel újabb szigorítást vezetnek be az egyszer használatos éttermi csomagolóanyagok piacán hazánkban.

( Friss hírek )

A tervezett rendelet értelmében például a műanyagot is tartalmazó poharak forgalmazása tilos lesz. Készüljünk fel, mert ez a változás mindenkit érinteni fog, és a legtöbben nem számítottak rá.


Műanyagválság – Az elviteles ételeink is hozzájárulnak

A műanyagválság sajnos globális probléma, amelyhez hazánk is hozzájárul. Egy 2019-es európai irányelvnek megfelelően Magyarországon már 2021-ben tiltó rendeletek léptek életbe bizonyos műanyag elviteles dobozok, szívószálak, tányérok, és evőeszközök forgalomba hozatalát illetően. De 2024 július 1-je az újabb, meglepetésszerű szigorítás kezdetét jelenti.

Felkészületlen fogyasztók és vendéglátóhelyek

Vendéglátóhelyek és az arra járó ügyfelek egyaránt tanácstalanok lehetnek a kedvezőtlen változások kapcsán. A felmérés során meglepően sok embert érintett a csomagolóanyagok környezeti hatása, de a többség még mindig hozzászokott a kényelmes, egyszer használatos csomagolásokhoz. Mégpedig annyira, hogy sokan borsos árat hajlandóak fizetni ezért a “kényelemért”.


A fogyasztói attitűdök változása

A Greenstic Europe által végzett kérdőíves felmérés szerint a fogyasztók attitűdjei már változóban vannak. A válaszadók mindössze 2 százaléka szerint figyelnek oda a vendéglátóhelyek a környezetbarát csomagolásra. Azonban a megkérdezettek 75 százaléka szerint a vendéglátóhelyek túl sok műanyagot használnak, vagy a legolcsóbb megoldásra törekszenek.

A műanyag csomagolás drágább lesz a fogyasztók számára

A környezettudatos csomagolás még nem elterjedt, és a fogyasztók arra számíthatnak, hogy a műanyag csomagolás drágább lesz. A fogyasztók több mint 80 százaléka szerint fontos lenne előzetesen információhoz jutni arról, hogy milyen csomagolásban érkezik a megrendelt étel, és szívesebben rendelnének, ha a csomagolás környezetbarát lenne. A jövő kétségtelenül a fenntartható csomagolásé, de fel kell készülnünk arra, hogy ez a költségeket is növelni fogja.