Telekom ügyfelek figyelem, ezt mindenkinek ingyen bekapcsolja a Telekom!
Telekom ügyfelek figyelem, ezt mindenkinek ingyen bekapcsolja a Telekom! Májustól a mesterséges intelligencia, a Magenta AI generálja a válaszokat az ügyfelek kérdéseire és kéréseire a Telekom-alkalmazásban.
A Telekom egy nemrég végzett felmérése szerint a fogyasztók ugyan nyitottak a mesterségesintelligencia-alapú megoldásokra, sokszor azonban nem tudják, hogyan kezdjék el a használatot. A megkérdezettek 81 százaléka válaszolta azt, hogy a mesterséges intelligencia nagyon sok jól hasznosítható lehetőséget jelent, ugyanakkor a válaszadóknak csak a 37 százaléka használja rendszeresen a mesterséges intelligenciát a mindennapi feladataihoz, például e-mail vagy üzenetek írására. Ezt is elsősorban a fiatal, magasabban képzett városi lakosság és a diákok válaszolták.
Az erre alapozva márciusban bejelentett, a magyar ügyfelek számára a napokban elérhetővé tett Magenta AI az amerikai Perplexity platformjára épül: ez egy olyan fejlett AI válaszmotor, amely a GPT-4.1, a Claude Sonnet 3.7 és az o-4 mini csúcsmodelleket használja a valós idejű internetes kereséshez.
A telekommunikációs vállalat közleményében arról ír, hogy a Telekom-app minden felhasználója számára elérhető funkció akkor jöhet jól, ha az ember segítségre szorul egy feladat megoldásában, egy számára ismeretlen hely vagy helyzet kiismerésében, esetleg ötletekre vagy inspirációra van szüksége. Hozzáteszik, hogy a Magenta AI „segíti az ügyintézést” is, de valójában ez csak annyit jelent, hogy ha az ügyfél telekomos ügyintézéshez kapcsolódó kérdést tesz fel, akkor a rendszer átirányít a Vanda chatbotra.
A vállalat közölte: a megoldás folyamatosan fejlődik, így a Magenta AI használói nem egy adott tudáscsomaghoz, hanem egy napról napra bővülő képességhez jutnak hozzá az új funkció révén.