Telekom ügyfelek figyelem – ezt minden ügyfél megkapja, így lehet hozzáférni!

Telekom ügyfelek figyelem – ezt minden ügyfél megkapja, így lehet hozzáférni!

Telekom ügyfelek figyelem – ezt minden ügyfél megkapja, így lehet hozzáférni! A Telekom májustól bevezeti a Magenta AI-t, amely mesterséges intelligencia segítségével válaszol az ügyfelek kérdéseire a vállalat alkalmazásában. A fejlesztés a Perplexity platformjára épül, és a legmodernebb AI modelleket használja a valós idejű internetes kereséshez.

Hitelfórum.hu

Egy friss felmérés szerint a fogyasztók bár nyitottak a mesterséges intelligencia alapú megoldásokra, sokan bizonytalanok a használatukban. A megkérdezettek 81 százaléka úgy véli, hogy az AI számos hasznos lehetőséget kínál, azonban mindössze 37 százalékuk alkalmazza rendszeresen a mindennapi feladatokhoz. A technológiát elsősorban a fiatal, magasabban képzett városi lakosság és a diákok használják aktívan.

A Telekom által márciusban bejelentett és a napokban elérhetővé tett Magenta AI az amerikai Perplexity platformjára épül. A rendszer a GPT-4.1, a Claude Sonnet 4.7 és az o-4 mini csúcsmodelleket alkalmazza a valós idejű internetes kereséshez – írja a hvg.hu.

Bár jelenleg a Google uralja a keresőpiacot, egyre több mesterséges intelligenciával működő kereső- és információszerző eszköz jelenik meg a piacon. A felhasználók növekvő számban keresnek alternatívákat a hagyományos keresési élmény helyett, ami komoly kihívást jelenthet a piacvezető számára.

A telekommunikációs vállalat közleménye szerint a Telekom alkalmazás minden felhasználója számára elérhető új funkció különösen hasznos lehet, ha valaki segítséget igényel egy feladat megoldásában, ismeretlen helyzetek kiismerésében, vagy inspirációra van szüksége. A vállalat azt is közölte, hogy a Magenta AI „segíti az ügyintézést”, ami gyakorlatilag azt jelenti, hogy telekomos ügyintézéshez kapcsolódó kérdések esetén a rendszer átirányítja a felhasználót a Vanda chatbotra.

A Telekom hangsúlyozta: „a megoldás folyamatosan fejlődik, így a Magenta AI használói nem egy adott tudáscsomaghoz, hanem egy napról napra bővülő képességhez jutnak hozzá az új funkció révén.”

Az elmúlt két évben jelentős változás történt a mesterséges intelligencia megítélésében: a „hogyan kell használni?” kérdés helyett ma már inkább a „most akkor melyiket használjam?” dilemma foglalkoztatja a felhasználókat, miközben egyre több magyarul is jól kommunikáló chatbot jelenik meg a piacon.