SZÉP-kártya-2025: SZÉP-kártyás ügyfelek figyelem, változás jön januártól!
SZÉP-kártya-2025: SZÉP-kártyás ügyfelek figyelem, változás jön januártól!Az OTP Csoporton belüli átvétel egy jogi művelet, amellyel kapcsolatban az ügyfeleknek nincs teendője. A változtatás célja, hogy a SZÉP-kártyás ügyfelek még jobb és gyorsabb, egységes kiszolgálást és az igényeikhez leginkább illeszkedő szolgáltatásokat kapjanak. Az OTP Pénztárszolgáltató – törvényi kötelezettségének megfelelően – október folyamán minden ügyfelét közvetlenül is tájékoztatja a változásról e-mailen vagy postai úton.
Hitel fórum friss hírek >>
Az átvétel azt jelenti, hogy az OTP Pénztárszolgáltató a SZÉP-kártyával összefüggő teljes szerződéses állományt, így a kártyabirtokosi, társkártyabirtokosi, kereskedői (elfogadói) és munkáltatói szerződéseket is átruházza az OTP Bankra. A szerződésekben a Pénztárszolgáltató helyébe a bank lép, a szolgáltatást a továbbiakban teljes mértékben az OTP Bank nyújtja.
Mi változik az átvétellel?
Az ügyfelek ugyanazt a szolgáltatást kapják majd, ugyanazokkal a feltételekkel, mint az átállás előtt.
Az OTP SZÉP kártyát 2011 óta jogilag az OTP Pénztárszolgáltató Zrt. bocsátja ki, ugyanakkor a kártya napi működtetését – pl. az ügyfélszolgálati tevékenységeket, a szerződéskötéseket, a kártyás fizetés mögötti technológiát – jelenleg is a bank biztosítja. Ez azt jelenti, hogy az ügyfelek számára az átállás rövid távon nem okoz érzékelhető változást.
Mi a teendője az ügyfeleknek?
A változással kapcsolatosan az ügyfeleknek nincs teendője.
Az állományátruházást a Magyar Nemzeti Bank előzetesen engedélyezte. A vonatkozó jogszabály értelmében az átruházáshoz nem szükséges az ügyfelek előzetes hozzájárulása, azonban az állományátruházás napjáig, 2025. január 1-ig jogosultak a szerződést díjmentesen, írásban felmondani. Természetesen ez a joga az ügyfeleknek jelenleg és a jövőben is adott.
Ha az ügyfél a felmondási jogával nem él, az OTP Bank a SZÉP-kártya-szerződésben a Pénztárszolgáltató teljes körű jogutódjává válik.
Ha az ügyfél a felmondás mellett dönt, a felmondáshoz az alábbi linkeken elérhető dokumentumok közül ki kell töltenie a számára megfelelőt, majd a kitöltést követően e-mailben vagy postán elküldenie azt:
- Kártyabirtokosi szerződés felmondása dokumentum
- Társkártyabirtokosi szerződés felmondása dokumentum
- Kereskedői szerződés felmondása dokumentum
- Munkáltatói szerződés felmondása dokumentum
A kitöltött és aláírt felmondónyilatkozatot az alábbi elérhetőségekre küldhetik el az ügyfelek:
- Szkennelve e-mailen: info@otpszepkartya.hu
- Postai úton: OTP Pénztárszolgáltató Zrt., 1243 Budapest, Pf. 564.