Most érkezett Orbán Viktor miniszterelnök bejelentése! Mától lép hivatalosan érvénybe!
Most érkezett Orbán Viktor miniszterelnök bejelentése! Mától lép hivatalosan érvénybe! Mától hivatalosan 2×2 sávon haladhatnak az autók Békéscsabától-Budapestig az m44-es úton.
Sajtótájékoztatót tartott kedden az M44-es gyorsforgalmi út utolsó szakaszának átadásán Orbán Viktor magyar miniszterelnök, Lázár János építési és közlekedési miniszter és Lezsák Sándor parlamenti képviselő. Az esemény utolsó részét, amelyen a miniszterelnök beszélt, Orbán Facebook-oldalán élőben közvetítették.
Hitelfórum.hu
Az M44-es gyorsforgalmi út Kecskemétet köti össze Békéscsabával, az utolsó szakasz elkészültével Békéscsaba és Békés vármegye jelentős része kapott közvetlen gyorsforgalmiút-összeköttetést az ország középső és nyugati részével. Az M44-est körülbelül tíz évvel ezelőtt kezdték el építeni, most lett teljesen kész.
Orbán a beszédét azzal kezdte, hogy azt mondta: az M44-es átadásával régi adósságukat törlesztik, mert adósak voltak ezzel az úttal Békés és Bács-Kiskun vármegyéknek. Szerinte ez a régió hosszú évtizedekig mostoha része volt Magyarországnak, mert se akarat, se pénz nem volt arra, hogy bekössék Békést Magyarország gazdasági és közlekedési vérkeringésébe.
A miniszterelnök felidézte, hogy a 80-as, 90-es években fél nap volt eljutni Budapestről Békés vármegyébe, amihez elég volt kifogni egy lassú kamiont. A helyzet megváltoztatásáról 2014-ben döntöttek, akkor „fővesztés terhe mellett” Lázárra bízta, hogy „oldja meg a dolgot”. Az M44-est 2016-ban kezdték el építeni.
Orbán aztán azt is elmondta, hogy a mondás szerint a városi levegő szabaddá tesz, amit ő azzal akar kiegészíteni, hogy az itt élők mutatják, hogy „a vidéki levegő magyarrá tesz”.
Orbán Viktor az eseményen arról beszélt, hogy ők az útépítések kormánya, és az elmúlt 15 évben rengeteg új autópályát és gyorsforgalmi utat építettek az országban. Emlékeztetett, hogy célként tűzték ki, hogy minden megyeszékhely kapjon gyorsforgalmiút-bekötést, nemrég Egert érte el az országos hálózat, most Békéscsabát is.
A miniszterelnök ezután hosszan sorolta az M44-es mellett található ipari létesítményeket, például az Airbus gyulai és a Mercedes kecskeméti gyárait. Még egy kis gúnyolódást is megejtett a szarvasi kotyogós kávéfőző szerinte égett gumira emlékeztető szagáról.
Az iparra is szükség van
Orbán szerint az új útra is az ipar gyarapodása miatt van szükség, mert míg Nyugat-Európában szerinte gyárakat zárnak be, Magyarországon új gyárak épülnek. „Az ország utolsó jelentősebb munkaerő-tartaléka is Békésben található” – mondta ezután.
Orbán szerint nem fognak megállni az autópálya-építésekkel, a következő időszakban:
- háromsávosra bővítik az M1-es, az M3-as és az M7-es autópályát;
- és megépítik az M8-as autópályát, amivel Budapest érintése nélkül lehet majd utazni Nyugat- és Kelet-Magyarország között.
Orbán egy ponton arról kezdett el beszélni, hogy a magyarokra leselkedő legnagyobb veszély ma Ukrajna lehetséges uniós tagsága. Szerinte ha az ország beléphetne az Unióba, Magyarország minden uniós pénzt elvesztene, sőt, még fizetnie is kellene, így nem tudna új utakat építeni. Szerinte Ukrajna uniós tagsága Magyarországnak 20 ezer milliárd forintba kerülne.
Orbán szerint a következő években Ukrajna uniós tagsága lesz a magyar politika legfontosabb kérdése. Szerinte Brüsszel Ukrajna-párti kormányt akar Magyarországon, és ezért hatalomba akarja emelni a Tisza Pártot.
Orbán szerint a Tisza Párt az elmúlt napokban bevallotta, hogy a magyarok életszínvonalának rombolásán dolgoznak. Utak és vasutak, kórházak építését akadályozzák szerinte a tiszások azzal, hogy az európai uniós források visszatartását támogatják.
Orbán Viktor a beszéde végén megköszönte az M44-es gyorsforgalmi út felépítését a projektben részt vevőknek, majd beszédét ezzel a Széchenyi-idézettel zárta: „Hiszem, hogy Magyarország nem volt, hanem lesz.”