Most jött a hír a tojás, a burgonya, a kávé és a kristálycukor áráról!

Most jött a hír a tojás, a burgonya, a kávé és a kristálycukor áráról!

Most jött a hír a tojás, a burgonya, a kávé és a kristálycukor áráról! Június végén enyhe drágulást mutattak a három legnagyobb hazai diszkontlánc átlagos kosárárai, de az egyes termékeknél jelentős eltérések is megfigyelhetők. A krumpli több mint negyedével lett drágább egy hónap alatt, miközben a Coca-Cola vagy a tojás ára érezhetően csökkent.

Hitel fórum >>

Havonta felméri a három legnagyobb diszkontlánc – a Lidl, az Aldi és a Penny – boltjaiban az élelmiszerek árát a Privátbankár. Június végén a vásárlók átlagosan 12 477 forintot fizettek a vizsgált élelmiszerek kosaráért, míg májusban ugyanez 12 333 forint volt, azaz 1,16 százalékkal emelkedtek az árak.

Ezek drágultak

A legnagyobb meglepetést a burgonya ára okozta: a májusi 249 forint után június végére 310 forintra emelkedett az átlagos kilónkénti ár, ami több mint 24 százalékos drágulásnak felel meg. Ennek oka részben szezonális – a friss termékeknél megszokott az ilyen kilengés –, de az is közrejátszhatott, hogy kifutottak a tavaszi akciók. Érdekes ugyanakkor, hogy a fagyasztott hasábburgonya ára nem követte ezt az ugrást: 749 forinton maradt.

Drágult a félbarna kenyér is, kilónkénti ára 11,7 százalékkal nőtt, így ismét 599 forint körül alakult, az előző havi olcsóbb ár egyedi akciónak volt köszönhető.

A spagetti és az őrölt kávé ára szintén emelkedett – előbbi 8,2, utóbbi 8,9 százalékkal –, így ezekért 384, illetve 1132 forintot kellett fizetni.

Van, aminek csökkent az ára

A pozitív oldalon három terméknél regisztráltak árcsökkenést:

  • a 2 literes Coca-Cola ára 11,7 százalékkal mérséklődött, több boltban is 700 forint alá esett.
  • A tojás ára 6,7 százalékkal lett alacsonyabb, így tíz darab S-es tojást 613 forintért lehetett megvásárolni – ez több mint 16 százalékos csökkenést jelent a januári szinthez képest.
  • A kristálycukor ára is csökkent, bár csekély mértékben: 315-ről 309 forintra.

Az éves inflációs adatok szerint 2025 májusában az élelmiszerek 5,9 százalékkal kerültek többe, mint egy évvel korábban. A tojás például éves szinten még mindig 26 százalékkal drágább. A mostani mérséklődés tehát üdítő, de nem jelent áttörést – inkább pillanatnyi fellélegzést.

A Privátbankár Diszkont Árkosár 19 alapvető termék (pl. tej, búzafinomliszt, trappista sajt, toalettpapír stb.) árát vizsgálja havonta, az aktuális akciók figyelembevételével. A felmérést minden hónap második felében végzik, az új heti akciók indulásakor.