Site icon Hitel fórum – családi pénzügyek

Ügyfélkapu+ használ? Ezekre mindenképp figyelj oda!

Ügyfélkapu+ használ? Ezekre mindenképp figyelj oda!

Ügyfélkapu+ használ? Ezekre mindenképp figyelj oda! 2025 elején a magyar digitális államügyintézés új korszakba lépett: az egyfaktoros Ügyfélkaput felváltotta az Ügyfélkapu+ és a Digitális Állampolgár alkalmazás. A cél a biztonság növelése volt, de az átállás nem mindenki számára ment zökkenőmentesen.

Kapcsolódó cikkünk >>

2025 elején teljesen átalakult a magyar állami digitális ügyintézés belépési rendszere: a korábban megszokott egyfaktoros Ügyfélkaput az Ügyfélkapu+ és a Digitális Állampolgár alkalmazás (DÁP) váltotta fel. A változtatás célja az elektronikus ügyintézés biztonságának növelése volt, a fogadtatás azonban vegyesre sikerült – írja a bama.hu.

Sokan még mindig tartanak az Ügyfélkapu Plusz használatától

Az Ügyfélkapu+ rendszer kétlépcsős azonosítást alkalmaz: a megszokott jelszó mellett egy mobilalkalmazás (például Google Authenticator) által generált egyszer használatos kódra is szükség van a belépéshez. Sokan dicsérik a rendszert gyors regisztrációja és megnövelt biztonsága miatt – egyes beszámolók szerint az egész folyamat akár 10 perc alatt is lezajlik. Olyan dolgokat is könnyedén elintézhetünk ezen keresztül, mint például a személyi igazolvány igénylése, lakcímkártya pótlása stb.

Ugyanakkor jelentős technikai és felhasználói nehézségek is felmerültek. Előfordulnak hibakódok, időzítési problémák a hitelesítő kódokkal, és ha valaki elveszíti az autentikátor alkalmazást vagy nem menti el a törlőkódját, csak személyesen tudja újraaktiválni a hozzáférését. Az idősebb felhasználók és azok, akik nem rendelkeznek okostelefonnal, különösen nehezen tudnak élni a digitális ügyintézés új formájával.

Egy januári felmérés szerint a 16 év feletti lakosság közel 60 százaléka már sikeresen átállt az új rendszerre, de vannak, akik még mindig bizonytalanok, vagy elakadtak a folyamatban.

A szakértők szerint az Ügyfélkapu+ egy biztonságosabb, modern megoldás, de a felhasználói támogatás és az oktatás elengedhetetlen ahhoz, hogy mindenki zökkenőmentesen tudjon élni az e-ügyintézés lehetőségeivel.

Exit mobile version