Szigorítások a láthatáron – Érkeznek a szigorúbb szabályok a B kategóriás jogosítványoknál!
Szigorítások a láthatáron – Érkeznek a szigorúbb szabályok a B kategóriás jogosítványoknál! A jövő autóvezetői – Kevesebbet kínál a B kategória:
Hamarosan komoly változások jönnek a B kategóriás jogosítvánnyal rendelkezők számára. Az új KRESZ értelmében új szabályozás fogja korlátozni azt, hogy milyen autók vezetése engedélyezett az adott jogosítványbirtokosoknak. Ez nem kizárólag a nagy teljesítményű autók elterjedését hivatott kontrollálni, a cél ennél sokkal átfogóbb…
Tragikus események és a nagy teljesítményű autók térnyerése miatt kételkedik abban, hogy állami beavatkozásra lenne szükség, Ágh Péter államtitkár a parlament gazdasági bizottságának értekezletén. Egy kérdésre reagálva, amit az LMP-s Bakos Bernadett tett fel arról, hogy támogatja-e a kormány a nagy teljesítményű személygépkocsik vezetéséhez szükséges szigorúbb követelményeket. A kérdés egy ellenzéki törvényjavaslatra utalt, amit a parlament gazdasági bizottsága elutasított.
A 300 KW túl sok?
A KRESZ változásának köszönhetően az a vezetői engedély, amellyel olyan személygépkocsit lehet vezetni, aminek teljesítménye a hivatalos nyilvántartásban meghaladja a 300 kilowattot, csak azoknak adható, akik:
– rendelkeznek öt éves személygépkocsi vezetési tapasztalattal, – pszichológiai alkalmassági követelményeknek megfelelnek, amit külön jogszabály határoz meg, – elvégezték a kötelező tanfolyamot, és vizsgát tettek vezetői képességeikről és magatartásukról.
A javaslat szerint nem adható vezetői engedély annak, akit jogerősen szabadságvesztésre ítéltek a közlekedési útvonalak, járművek, üzemi berendezések vagy tartozékaik rongálása, akadály létesítése, közlekedési jelzések eltávolítása vagy megváltoztatása, közeledő járművezető elleni erőszak vagy fenyegetés alkalmazása miatt, vagy más hasonló módon okozott testi vagy lelki kár miatt.
Az MSZP támogatja, sokaknak nem tetszik:
Az ellenzéki MSZP-s Molnár Zsolt a beterjesztés alapján indokolta, hogy drámai mértékben növekedett azoknak a súlyos közúti szabálysértéseknek a száma. Amikor az elkövetők mások életét és testi épségét teljes közönnyel kezelik és aláássák a közlekedés alapvető szabályait. Ezeket a baleseteket olyan személygépkocsikkal követik el, amelyek teljesítményüket tekintve meghaladják a közlekedés igényeit és sportcélúak. Szerinte biztosítani kell, hogy a törvényjavaslat ne vegye el a már meglévő jogokat. Ezért javasolt egy átmeneti szabályozást, mely szerint a szigorúbb követelményeket a törvény életbe lépése után kiadott vezetői engedélyekre kell alkalmazni.
Ágh Péter államtitkár reagálás a helyzet jelentőségét és a KRESZ reformját erősítette, amelynek részeként a nagy teljesítményű gépjárművek viszonyát el kell rendezni. Hozzátette, hogy 2009 óta nem történt olyan áttekintés, de támogatja az új KRESZ megalakítását, mivel a technológiai fejlődést és a közlekedési infrastruktúrában bekövetkezett változásokat már nem kezeli hatékonyan a jelenlegi rendszer.
A minisztérium már az ügyön dolgozik
A Totalcar szerint nem csak új KRESZ-n dolgozik a minisztérium, de a B kategóriás jogosítvány is kétfelé ágazhat. A kormány azonban saját elképzelései mentén halad, és teljes körű módosításokra készül. Mint írja, teljesen új jogszabályok várhatóak, de konkrétumokat még senki sem tud mondani.
Az Útépítési és Közlekedési Minisztérium megerősítette, hogy a munka már folyamatban van, és egy átfogó reformot terveznek, amely figyelembe veszi a közlekedésbiztonságot is.
Ez is érdekelhet:
Készülj fel a meglepetésre: újraszámolhatják a gázszámládat, te is pénzt kaphatsz vissza! >>>