Site icon Hitel fórum – családi pénzügyek

Rengeteg postaládában lesz ilyen villanyszámla: ne fizesd be, sok pénzed bánhatja!

Rengeteg postaládában lesz ilyen villanyszámla: ne fizesd be, sok pénzed bánhatja!

Rengeteg postaládában lesz ilyen villanyszámla: ne fizesd be, sok pénzed bánhatja! Egyre kifinomultabb módszerekkel támadnak az adathalászok, az OTP Bank után már az E.ON nevében próbálnak áldozatokat szerezni. Hogyan ismerhetjük fel a csalást, és mit tehetünk ellene?

Friss hírek >>

A csalók most az E.ON nevével élnek vissza

Az online csalók sosem pihennek, és most az E.ON nevében küldött hamis számlaértesítők jelentik az újabb veszélyt. Egy újságíró felesége is majdnem áldozatul esett a trükknek, amikor egy hivatalosnak tűnő e-mailt kapott, amelyben az áramszámlája befizetésére szólították fel. A levél annyira hitelesnek tűnt, hogy első pillantásra nehéz volt megkülönböztetni egy valódi értesítéstől:

„Tisztelt Ügyfelünk!

Az alábbi áramszámlákat állítottuk ki Önnek, amiket Online ügyfélszolgálati fiókjában gyorsan és biztonságosan kiegyenlíthet.

Tájékoztatjuk, hogy papírszámla előállítása és kézbesítése átlagosan 5-7 nap. Fizesse be számláit egyszerűen, a számlaszám linkjére kattintva: Számla megtekintése.

Ha jelen levelünket követő egy héten belül nem kapja meg számláit, számlamásolatot és postai csekket a Számlázás menüben igényelhet.

Üdvözlettel:

E.ON Ügyfélszolgálat”

A csalók által küldött e-mail szinte minden részletében profi munkának tűnt. A megszólítás udvarias, a szöveg hivatalos hangvételű, és még a szolgáltató logóját is felhasználták. A levélben szereplő linkek azonban egy gyanús weboldalra vezettek, amely valószínűleg az áldozatok személyes adatait vagy bankkártya-információit próbálta megszerezni.

Az újságíró felesége szerencsére időben észrevette, hogy valami nem stimmel. Az E.ON-nal ugyanis soha nem kötött szerződést, így azonnal gyanút fogott. De mi történik akkor, ha valaki tényleg ügyfele a szolgáltatónak, és éppen várja a számláját?

Így ismerheted fel a csaló e-maileket

A csalók egyre ügyesebbek, de néhány apró részlet még mindig segíthet leleplezni őket. Az első és legfontosabb, hogy mindig ellenőrizzük a feladó e-mail címét. Gyakran olyan címekről érkeznek ezek az üzenetek, amelyek csak távolról emlékeztetnek a hivatalos szolgáltatói címekre, például „eon@szamlainfo.xyz” vagy hasonlók.

A másik árulkodó jel a linkek mögött rejlő weboldalak címe. Ha az e-mailben található linkre kattintva nem az E.ON hivatalos weboldalára jutunk, hanem egy ismeretlen, gyanús oldalra, azonnal zárjuk be az oldalt, és ne adjunk meg semmilyen adatot.

Fontos továbbá, hogy a szolgáltatók soha nem kérnek jelszavakat, bankkártyaadatokat vagy más érzékeny információkat e-mailben. Ha ilyen kérés érkezik, az szinte biztosan csalás.

Mit tegyünk, ha gyanús e-mailt kapunk?

Ha bármilyen kétségünk van egy e-mail hitelességével kapcsolatban, a legjobb, ha közvetlenül felvesszük a kapcsolatot a szolgáltatóval. Az E.ON például rendelkezik ügyfélszolgálati telefonszámmal és hivatalos e-mail címmel, ahol ellenőrizhetjük, hogy valóban ők küldték-e az értesítést.

Ezen kívül soha ne kattintsunk gyanús linkekre, és ne töltsünk le mellékleteket, amelyek ismeretlen forrásból származnak. Az ilyen fájlok gyakran tartalmaznak kártékony programokat, amelyek további károkat okozhatnak.

Exit mobile version