Rendkívüli figyelmeztetést adott ki a Magyar Posta, most érkezett!
Rendkívüli figyelmeztetést adott ki a Magyar Posta, most érkezett! A legújabb visszaélés a Magyar Posta nevével SMS-ben érkezik a kiválasztott személyeknek, és azt akarja elérni, hogy rákattintsanak egy linkre az áldozatok. Még szerencse, hogy az átveréseket idejében fel lehet ismerni, csak tudni kell, mi alapján.
Legfrissebb híreink
Magyar Posta-értesítés: csomagja a megadott cím hibája miatt nem érkezett meg – ilyen szöveges üzeneteket kapott a napokban a Világgazdaság egyik olvasója. Hamar kiderült, nem egyedüliként, hanem legalább nyolc másik címzettel közösen, akiknek a telefonszámai csak egy vagy két számjeggyel különböztek.
Hogy összesen hány magyar telefonszámra küldhették ki ezt az SMS-t, azt nem tudni, de talán nem alaptalanul feltételezhető, hogy tömeges jelenségről lehet szó. A Magyar Posta nevében kiküldött értesítés úgy folytatódik, hogy ha a cím hibáját javítani kívánja az ügyfél, akkor kattintson a megadott linkre 24 órán belül.
Az ön által frissített cím után azonnal újraszállítunk, köszönjük a visszajelzését – zárul a szöveg. Ami némiképp meglepő lehet, hogy néhány órán belül újabb üzenet érkezett, és noha az ügyfél elővigyázatosságból nem kattintott a linkre, mégis arról tájékoztatták, hogy megrendelésénél immáron minden adat stimmel.
Magyar Posta: így akarják átverni az ügyfeleket
Lapunk az ügyben megkereste az állami tulajdonú céget. Arra voltunk kíváncsiak: valóban övék az SMS, vagy pedig visszaélnek a Magyar Posta nevével? Ha az utóbbi, vizsgálják-e, ki áll mögötte, és tudnak-e arról, esett-e valaki áldozatául az átverésnek.
Arra is rákérdeztünk, mennyire gyakori, hogy visszaélnek a posta nevével, illetve mit tanácsolnak, mire érdemes figyelnie az ügyfeleknek, hogy időben észleljék a csalást. Válaszában a társaság először is figyelmeztetett: nem a Magyar Posta által küldött értesítésről van szó.
Azt javasolják, hogy ilyen esetekben első lépésként mindig ellenőrizze mindenki a feladó e-mail-címét vagy SMS esetén a küldő telefonszámát, mert abból rögtön kiderülhet, hogy nem a Magyar Posta hivatalos elektronikus címéről vagy telefonszámáról (06-30-344-4987) érkezett a megkeresés.
Szintén praktikus tanács, hogy az egérmutató e-mail-cím fölé mozgatásával ellenőrizhető, hogy az így megjelenő link valóban a posta.hu-s tartományra (domain) mutat-e. Érdemes összevetni a küldő e-mail-címét a Magyar Posta korábbi, azonos témában küldött, és már hitelesnek bizonyult üzeneteivel.
Hangsúlyozzuk, hogy társaságunk soha nem küld külföldi telefonszámról vagy „.com” végződésű e-mail-címről ügyfélértesítéseket – tették hozzá.
A megtévesztő értesítésekről szóló ügyfélbejelentéseket a Magyar Posta komolyan veszi, és a lakossági tájékoztatás mellett jelzi azt az intézkedésre jogosult hatóságnak is. Ha valaki mégis a csalók áldozata lesz, és kár éri, akkor haladéktalanul lépjen kapcsolatba a számlevezető bankjával a hivatalos elérhetőségein, és tegyen mielőbb (lehetőség szerint még a kézbesítés napján) rendőrségi feljelentést vagy a fogyasztóvédelmi hatóságnál bejelentést.
Végezetül a Magyar Posta a nevével való visszaélések gyakoriságáról elmondta, hogy minden hétre jut ezzel kapcsolatos ügyféljelzés, ugyanakkor szezonálisan, például karácsony, Black Friday, kínai holdújév, ez hatványozottabban igaz. „Ez azonban azt is jelenti, hogy ügyfeleink egyre tudatosabbak, felismerik a gyanús jeleket, és többségük nem dől be a csalók próbálkozásainak” – zárta nyilatkozatát a szolgáltató. Ezen a linken a KiberPajzs programmal összekapcsolt felhívás olvasható, amelyben további tanácsok is szerepelnek a fenti Magyar Posta-átveréshez hasonló módszerek kapcsán.