lang="hu"> Megjelent egy új közlekedési tábla, sose találod ki mit jelent!
Site icon Hitel fórum – családi pénzügyek

Megjelent egy új közlekedési tábla, sose találod ki mit jelent!

Közlekedési tábla

Megjelent egy új közlekedési tábla, sose találod ki mit jelent!

Megjelent egy új közlekedési tábla, sose találod ki mit jelent! Még biztos nem láttál ilyet. Az új közlekedési tábla, ez a kék alapon fehér rombusz alakú jelzés egyre gyakoribb Európában. Mutatjuk mit jelent.

HitelFórum friss hírek percről percre

Egyre több az autó az utakon, főleg a nagyvárosokban jelent ez komoly problémát  hatalmas forgalom. Rengetegen ülnek egyedül az autójukban. A dugók és a közlekedési káosz megakadályozására új jelzés vezettek be, egy különös alakú, új közlekedési táblát. Magyarországon a KRESZ még nem ismeri, de az utóbbi években, Európában egyre több városban lehet találkozni az új közlekedési táblával, ezért érdemes tudni, mit jelent.

Ez az új közlekedési tábla: azt jelenti, hogy csak több utas esetén használható a sáv

Az új közlekedési táblát egyre több országban bevezetik

Az Egyesült Államok mintájára egyre több európai ország vezeti be a kék alapon fehér rombuszt ábrázoló közlekedési táblát. Ez a jelzés nemcsak az úthálózatra nehezedő egyre nagyobb forgalmat segít jobban elosztani, de csökkenti a környezeti szennyezést, terhelést is, ami a pöfögő járművek miatt alakul ki.

A rombusz, a meghatározott járművek által használható forgalmi sávot jelöli: olyan ez, mint Magyarországon a buszsáv. Ezeket a sávokat azonban nemcsak a tömegközlekedési járművek és a taxik vehetik igénybe, hanem az elektromos autók, valamint a legalább két utast szállító személyautók is. A különleges tábla célja, hogy azoknak a járműveknek a közlekedését, haladását segítse, gyorsítsa amelyekben többen is utaznak, ezzel mérsékelve a torlódásokat és az üzemanyag-felhasználást.

Új közlekedési tábla: a torlódások miatt találták ki

Az új jelzést Európában főként a nagyobb városok belvárosához vezető utakon használják. Elsőként Franciaországban terjedt el, ott használják a legtöbb településen. A Grenoble-ban, Lyonban és Strasbourgban szerzett kedvező tapasztalatoknak köszönhetően az egész országban kezd elterjedni. Máshol is,  Németországban, Spanyolországban is megjelent már és több helyen tesztelik, hogy hogyan befolyásolja a közlekedést.

Exit mobile version