Kiderült: Így sok magyar bukhatja a jogosítványát!
Kiderült: Így sok magyar bukhatja a jogosítványát! Az új KRESZ-irányelv értelmében az uniós tagállamok kötelesek lesznek megosztani egymással azoknak a járművezetőknek az adatait, akiket három hónapnál hosszabb időre tiltottak el a vezetéstől. Az adatok cseréje az EU digitális vezetői engedélyhálózatán, a RESPER rendszeren keresztül történik majd. Ez megakadályozza, hogy egy tagállamban eltiltott sofőr másik országban vezessen – írja a Somogy vármegyei hírportál.
( További friss híreink )
A cikk kiemeli, hogy az intézkedés azért különösen fontos, mert jelenleg előfordulhat, hogy egy másik országban szabálysértést elkövető vezető a hazájában elkerüli a büntetést. Az új rendszer célja a joghézagok megszüntetése és a közlekedésbiztonság egységes szintjének biztosítása az egész unióban.
„Logikus a szabályozás, hiszen a KRESZ nemzetközi, nem csak egy adott országban érvényesek a szabályok” – mondta Brantmüller Zsolt szakoktató a hírportálnak. Hozzátette: „Nem gondolnám, hogy különbséget kellene tenni országok között. Ha valaki szabálysértést követett el Magyarországon, az ugyanúgy szabálysértés lenne bármelyik másik uniós tagállamban is.”
Az új irányelv a három hónapnál hosszabb eltiltásokra vonatkozik, de kizárja azokat az eseteket, ahol az eltiltásból kevesebb mint egy hónap van hátra – ismerteti a cikk. Az uniós tagállamoknak három évük lesz a szabályozás bevezetésére, így a változások várhatóan 2027-re lépnek hatályba.
A portál hangsúlyozza, hogy az EU egyik hosszú távú célja 2050-re a halálos és súlyos sérüléssel járó közúti balesetek számának nullára csökkentése. Az új irányelv ehhez is hozzájárul, mivel garantálja a közlekedési szabályok következetes érvényesítését az egész unióban.
A változások a cikk szerint számos magyar sofőrt is érinthetnek, hiszen a jövőben nem lesz lehetőségük arra, hogy külföldön elkövetett súlyos szabálysértéseket megússzanak. A hatóságok ezentúl szigorúbban léphetnek fel a felelőtlen vezetőkkel szemben, miközben a tagállamoknak jelentős adminisztrációs és technológiai fejlesztéseket kell végrehajtaniuk az irányelv átültetéséhez a nemzeti jogba.
Közlekedésbiztonsági szakértők szerint az új szabályozás nagy előrelépést jelent az egységes és biztonságos európai közlekedési rendszer kialakításában.