Hivatalosan is Bejelentette a Tesco – Mindenkit érint, akinek van Clubkártyája!
Hivatalosan is Bejelentette a Tesco – Mindenkit érint, akinek van Clubkártyája! 2025 tavaszán jelentős változások lépnek életbe a Tesco Clubcard szolgáltatás használatában – ám szerencsére a magyar vásárlók többségének, köztük az idősebb korosztálynak egyelőre nem kell aggódnia.
Hitelfórum.hu
A brit Tesco által bejelentett módosítások célja a fizetési rendszer egyszerűsítése és az ügyfélélmény javítása, azonban ezek az új szabályozások elsősorban a brit vásárlókat érintik, nem a magyarokat. Ennek ellenére érdemes megismerni a részleteket és tisztában lenni azzal, hogyan változhat a jövőben a hűségprogram működése.
Mi változott 2025 márciusától?
A Tesco 2025. március 7-én megszüntette az Egyesült Királyságban elérhető „Pay In-Store” funkciót. Ez az az opció, amely lehetővé tette, hogy az alkalmazásból egyetlen QR-kód beolvasásával ne csak fizessünk, hanem egyben Clubcard pontokat is gyűjtsünk. A kényelem szempontjából ez sokak számára jelentett előnyt, hiszen nem volt szükség pénztárcára, bankkártyára – egy mobiltelefon is elegendő volt a vásárláshoz.
A rendszer megszüntetése automatikusan törli a korábban elmentett kártyaadatokat is, kivéve, ha azokat más Tesco-szolgáltatásban – például a GetGo, Whoosh vagy a házhoz szállítás – során használják.
Ez érinti a magyar vásárlókat is?
Nem, legalábbis egyelőre nem. A Tesco magyarországi képviselete egyértelműen jelezte, hogy a „Pay In-Store” funkció csak az Egyesült Királyságot érinti. Hazánkban a Clubcard szolgáltatás változatlan formában érhető el, vagyis a nyugdíjas vásárlók továbbra is ugyanúgy használhatják a plasztikkártyát, a mobilapplikációt vagy akár a digitális pénztárcákat (Apple Wallet, Google Wallet).
Változások, amik viszont hazánkat is érintik
A magyar vásárlók számára a legutóbbi jelentős módosítás 2024 augusztusában lépett életbe. Ennek értelmében a Clubcard pontokat és kedvezményeket kizárólag a saját nevükön regisztrált Clubcard kártyával tudják érvényesíteni. Ez azt jelenti, hogy nem lehet más nevére regisztrált kártyát használni – például a házastárs vagy egy családtag kártyáját –, így a nyugdíjas korosztály is kénytelen volt saját névre igényelni a kártyát, ha élni kíván a kedvezményekkel.
Miért fontos ez a nyugdíjasok számára?
Az idősebb vásárlók számára a Clubcard nemcsak a pontgyűjtésről szól. A rendszer számos olyan előnyt nyújt, ami megkönnyíti és olcsóbbá teszi a mindennapi bevásárlást:
-
E-kuponok gyűjtése: Minden 6000 Ft elköltése után egy e-bélyeg jár, melyeket kedvezménykuponokra lehet váltani. Ezek gyakran az alapélelmiszerekre vagy napi fogyasztási cikkekre is beválthatók.
-
Személyre szabott ajánlatok: A rendszer elemzi a vásárlási szokásokat, így olyan kuponokat kínál, amik valóban hasznosak lehetnek a kártyabirtokos számára.
-
Pontgyűjtés és beváltás: A Clubcard pontok idővel kedvezményes utalványokra válthatók be, melyekkel még olcsóbbá válik a vásárlás.
Egy átlagos nyugdíjas számára ez akár több ezer forintos éves megtakarítást is jelenthet – nem beszélve arról, hogy az alkalmazás használata egyre elterjedtebb a digitális világban otthonosan mozgó idősebb generáció körében is.
Hogyan használhatják ki az idősek legjobban a Tesco Clubcardot?
-
Regisztrálják a saját nevükre – Ne használjanak más nevén regisztrált kártyát, mert azzal nem lesz érvényes a pontgyűjtés vagy kedvezmény.
-
Aktiválják az applikációt – A mobilalkalmazásban számos extra kupon és ajánlat érhető el, ami a fizikai kártyán keresztül nem mindig jelenik meg.
-
Használják a digitális pénztárcát – Ha okostelefonnal vásárolnak, érdemes hozzáadni a Clubcardot az Apple vagy Google Wallethez.
-
Figyeljék az akciókat – A Tesco gyakran kínál időszakos, kifejezetten nyugdíjasoknak szóló kedvezményeket, kuponokat, például vitaminokra, alapvető élelmiszerekre vagy szezonális termékekre.
Milyen alternatívák vannak a magyar piacon?
Bár a Tesco Clubcard továbbra is az egyik legnépszerűbb hűségprogram, a konkurens üzletláncok is egyre több alternatívát kínálnak:
-
Lidl Plus applikáció – elektronikus kuponokat és vásárlói kedvezményeket kínál.
-
Auchan Bizalomkártya – hasonló pontgyűjtő rendszer, gyakori akciókkal.
-
Aldi vásárlói igazolvány – még korlátozottabb funkciókkal, de kedvezményes vásárlásokra alkalmas.
-
Penny Kártya – elsősorban személyre szabott ajánlatokat biztosít.
-
Interspar SuperShop – több partnernél is felhasználható.
-
IKEA Family Klub – bútorokon túl kedvezmények kávéra, étkezésre és eseményekre is.
Bár a brit Tesco-nál megszűnik egy kényelmi funkció, a hazai vásárlók, köztük a nyugdíjas korosztály, egyelőre fellélegezhetnek. A magyar rendszer zavartalanul működik tovább, sőt, a digitális fejlődéssel egyre több lehetőséget kínál. A nyugdíjas vásárlóknak csak arra kell figyelniük, hogy saját nevükön regisztrálják a Clubcardot, és ha tehetik, használják az applikációt is, hogy a legtöbbet hozzák ki a kedvezményekből és a pontgyűjtésből.