Hatalmas változás jön a rendőri igazoltatásban – 2024 Szeptembertől lép életbe, minden Magyar érintett!

Hatalmas változás jön a rendőri igazoltatásban – 2024 Szeptembertől lép életbe, minden Magyar érintett!

Hatalmas változás jön a rendőri igazoltatásban – 2024 Szeptembertől lép életbe, minden Magyar érintett! Szeptembertől jelentős változás lép életbe Magyarországon: a digitális állampolgárság rendszerének éles bevezetésével a rendőrség már nem kérheti a hagyományos papíralapú okmányokat, hanem az állampolgárok okostelefonnal igazolhatják magukat.

További friss híreink




Ez az új rendszer a digitális állampolgárságot érintő szolgáltatások új szintjét jelenti, és célja, hogy egyszerűsítse és felgyorsítsa az ügyintézést, valamint növelje a közlekedésbiztonságot.

Mi is az a digitális állampolgárság?

A digitális állampolgárság egy olyan modern rendszer, amely lehetővé teszi, hogy a személyazonosító adatokat és egyéb fontos információkat digitálisan tároljuk és kezeljük.

Ez az új megoldás az összes 14. életévét betöltött, személyazonosító okmánnyal rendelkező állampolgár számára elérhető, amennyiben rendelkeznek a digitális állampolgárság alkalmazáshoz szükséges megfelelő operációs rendszerrel működő mobiltelefonnal.

Hogyan működik az új rendszer?

A rendőrség tájékoztatása szerint az új rendszer bevezetésével az igazoltatások során a rendőrök nem kérhetik a hagyományos papíralapú okmányokat.




Ehelyett az igazoltatott személyek az applikáció által generált QR-kódot használják, amelyet a rendőrök egy speciális eszközzel, a Novamobil nevű készülékkel olvasnak be.

A QR-kód alapján az igazoltatott személy adatait a rendszer automatikusan ellenőrzi a kiválasztott adatbázisokban, és az ellenőrzés eredménye megjelenik a Novamobil eszközön.

Ez az eljárás gyorsabb és hatékonyabb módot kínál a személyazonosság ellenőrzésére, csökkentve a papíralapú okmányok kezelésével járó adminisztrációt.

Mikor lehet szükség hagyományos okmányokra?

Ha az igazoltatott személy digitális okmányt használ az igazoláshoz, a rendőrök csak abban az esetben kérhetnek papíralapú hatósági igazolványt, ha a digitális okmány adatainak vagy az adattároló kódoknak a megismeréséhez és ellenőrzéséhez szükséges műszaki feltételek nem állnak rendelkezésre az igazoltatás során.




Ez a szabály biztosítja, hogy a digitális rendszer teljes mértékben működjön, és szükség esetén a régi papíralapú okmányok is rendelkezésre álljanak a zökkenőmentes ügyintézés érdekében.

Az alkalmazás nem csupán az igazoltatások során lesz hasznos, hanem digitális aláírásra is használható. Az így létrehozott dokumentumok közhiteles magánokiratnak minősülnek, amelyeket az Európai Unió minden tagországában elfogadnak.

Ez az új lehetőség jelentősen megkönnyíti a nemzetközi ügyintézést, hiszen a digitális aláírások jogi érvényessége biztosított lesz a tagállamok között.

A digitális állampolgárság új rendszere jelentős előnyöket kínál mind az állampolgárok, mind a hatóságok számára.




Az új technológiák alkalmazása lehetővé teszi a gyorsabb és biztonságosabb ügyintézést, valamint a papíralapú okmányok kezelése nélkül biztosítja a személyazonosság ellenőrzését. A digitális aláírás révén pedig nemcsak a helyi, hanem a nemzetközi ügyintézés is gördülékenyebbé válik.

Érdemes tehát minden érintettnek felkészülni a változásokra és időben átállni az új rendszer használatára.

error: Content is protected !!