Figyelem, senki ne lepődjön meg a pénzen, ezt az összeget elsejétől a duplájára emelte a Kormány!

Figyelem, senki ne lepődjön meg a pénzen, ezt az összeget elsejétől a duplájára emelte a Kormány!

Figyelem, senki ne lepődjön meg a pénzen, ezt az összeget elsejétől a duplájára emelte a Kormány! Emelkedik a közlekedési szabálytalanságokért kiszabható bírságok összege: a Magyar Közlönyben megjelent szabályozás szerint adott szabálytalankodásokért akár dupla akkora bírságot is kiszabhatnak, mint most.

Friss híreink itt olvashatóak

Azért például, ha valaki átengedte a kormányt az ittas barátjának és ezzel el is kapták, ő pedig ezt elismerte, akkor eddig a helyszínen 33 ezer forint bírságot szabtak ki, míg ha szabálysértési eljárás indult (mert például nem fogadta el a helyszíni bírságot), akkor 65 ezer forint büntetést szabtak meg ugyanezért. Ezek a tételek is emelkednek augusztustól: a helyszíni bírság összege 39 600 forintra, a pénzbírságé 78 ezer forintra.

A Magyar Közlöny mellékletében tételről tételre végigveszik a szabálysértési tételeket és az azokért kiszabható helyszíni és eljárásban megszabott bírság összegét írják. Általánosságban elmondható, hogy a helyszíni bírság mindig jóval olcsóbb. A legtöbbet pedig annak kell fizetni, aki jogosulatlanul várakozik egy mozgáskorlátozottak számára kijelölt várakozóhelyen. A helyszínen ezért 65 ezer forintra (előzőleg is ennyi volt). Eljárásban pedig 156 ezer forintra büntetnek (előzőleg 130 ezer forintra).

Helyszínen 13 ezer forintot kellett fizetnie annak, akit elkaptak kezében egy mobiltelefonnal – ez a jövőben már 26 ezer forintba fog kerülni. Míg ha nem a helyszínen szeretne fizetni, akkor az eddigi 26 ezer forint helyett 52 ezer forintot kell majd megfizetnie. Ugyanennyit kell fizetnie annak is, aki nem ad elsőbbséget gyalogátkelőhelyen.

Ezt is duplázták:

Akár 155 százalékkal is több pótdíjat fizethetünk, mint az eredeti ár lett volna.

4,78 milliárd forintot vár a kormány attól a rendeletmódosítástól, amely szerint átalakítanák a használati díjas útdíjrendszerhez tartozó pótdíjfizetési kötelezettségeket. A kormány új tervezet szerint átalakul az idő alapú, használati díjas útdíjrendszer, az az e-matricák szabályozása. A pótdíjfizetés rendszerét jelentősen átalakítják, sokkal magasabb díjtételekre számíthatnak a vétő járművezetők.

Az idő alapú, használati díjas útdíjrendszerben (az e-matricáknál) a jogkövető magatartás ösztönzése, a jogosulatlan úthasználat visszaszorítása, és a jogosulatlan úthasználat miatt kiszabott pótdíjak érvényesítésére fordított költségek csökkentése érdekében felülvizsgálatra kerül a jogosulatlan úthasználat után fizetendő pótdíjak és pótdíjkülönbözetek mértéke és számításának módja – írja a társadalmi egyeztetésre adott tervezet indoklásában a kormány.

A tervezet szerint amennyiben valaki nem fizeti meg időben a használati díjat ezeken az utakon, az alappótdíj mértéke az eredeti díj 45 százaléka lenne, ha a fizetési határidő lejártáig rendezik a tartozást; de ha elmulasztja a határidőre rendezni a büntetését, az emelt pótdíj már 155 százaléka lenne az eredeti díjnak.

A pótdíj fizetésére kötelezett a pótdíj esedékessé válásától számított 60 napon belül alappótdíjat, a pótdíj esedékessé válásától számított 60. napot követően emelt pótdíjat fizetne.

Emellett változnak az útdíjköteles szakaszok is, a szakaszhatárokat ide kattintva tekinthetik meg. Több mint 2600 tételt sorolnak fel a listában, így szinte lehetetlen meghatározni, hogy melyik útszakaszok válnának fizetőssé.