Elrendelték a bezárásokat, itt a dátum is!
Újabb vasútvonalakat szüntetne meg a kormány? Megérkezett Lázár János minisztériumának válasza:
Több közlekedési szervezet szerint újabb vonalakon állhat le szeptember elsejétől a vasúti forgalom. Megkeresésünkre az Építési és Közlekedési Minisztérium ugyanakkor azt írta, erről még nem határoztak, majd a korábban bejelentett, már szüneteltetett vasútvonalak próbaidőszakának tapasztalatai alapján döntenek véglegesen év végén. Az ATV Híradó riportja. Közben emelik az autópályadíjjakat >>>
Újabb vasútvonalak eshetnek ki szeptember 1-jétől az iho.hu és a Közlekedő Tömeg értesülései szerint. Az érintett hét vonalon buszokkal helyettesítenék a közlekedést. Varga László, az MSZP országgyűlési képviselője az üggyel kapcsolatban úgy fogalmazott, hogy
az elmúlt 13 évben leromlott a vasútvonalak állapota, pedig a vasútra uniós pénzekből, a kohéziós alapból és a helyreállítási alapból is lehetett volna költeni.
„A cseh államvasutak is nagyon jó állapotú, egyébként a BZ motorvonat flottához hasonló flottát selejtez most éppen le, nagyon olcsón hozzá lehet ezekhez a járművekhez jutni, és lehetne az osztrák államvasutaktól is szerezni motorvonatokat” – mondta az ATV Híradó stábjának a politikus.
A Momentum frakcióvezető-helyettese szerint Magyarországon leépítik a vasutat, ami kifejezetten rossz üzenet a vidék számára. Szerinte a környező országok jó példáját kellene követni. Bedő Dávid kiemelte, ha megnézzük Szlovákiát vagy Csehországot, akkor azt lehet látni, hogy elkezdődött a vasútnak a liberalizációja, ami azt jelenti, hogy nemcsak állami cégek vannak a piacok, hanem a magáncégek is beszálltak, akik jobb és olcsóbb szolgáltatást tudnak nyújtani az utasok számára.
A hét újabb kieső vonallal kapcsolatban megkerestük az Építési és Közlekedési Minisztériumot. Azt a választ kaptuk, hogy
„nem született még döntés vonalak bezárásáról”. A próbaidőszak tapasztalatait figyelembe majd az év végén hoznak határozatot.
A kieső vasútvonalakkal kapcsolatban a MÁV Sajtóosztálya levelében arról tájékoztatott, hogy az autóbuszos vonathelyettesítő járatok közlekedtetését a jármű- és személyzethiány indokolja.
Ugyanakkor a Vasutasok Szakszervezetének elnöke arról beszélt, hogy a körülményekhez képest jó bérmegállapodást kötöttek, azonban a több okra visszavezethető munkaerőhiányon, akár egy béremelés is enyhíthet.
Meleg János hozzátette, korábban volt egy korkedvezményes nyugdíjazás, de ezt a kormány megszüntette, így nem mehetnek el hamarabb nyugdíjba a vasutasok. Ráadásul az is probléma, hogy sokan nem felelnek meg a rendszeres orvosi vizsgálatokon, a fiatalok számára pedig nem kecsegtető a szakma. Mint mondta, egyre többen érik el a nyugdíjkorhatárt, a munkáltató pedig egyre nehezebben tudja pótolni a kieső munkaerőt.