Most érkezett a hír az üvegvisszaváltásról – Erről jobb ha tudsz!

Most érkezett a hír az üvegvisszaváltásról – Erről jobb ha tudsz!

Most érkezett a hír az üvegvisszaváltásról – Erről jobb ha tudsz! Az elmúlt héten elérte a napi 2,5 milliót azoknak a palackoknak a száma, amelyeket az új üvegvisszaváltási rendszerben váltottak vissza a vásárlók.

A DRS rendszer egyre nagyobb népszerűségnek örvend, de nem minden áruházlánc elégedett a működésével. Több üzletlánc szerint a rendszerbe való regisztráció csúszása okozza a fennakadásokat.

A DRS rendszerben visszaváltott műanyag, fém és üveg italcsomagolások napi száma a jövőben akár növekedhet is. A REpont applikációt, amely segíti a visszaváltás folyamatát, eddig 400 ezren töltötték le.

Az Index legfrissebb adatai szerint a MOHU tájékoztatása alapján egyre több helyen keresik a vásárlók a visszaváltás lehetőségét, így újabb boltok csatlakozása is várható.

Fennakadások és kihívások

Noha a rendszer egyre népszerűbb, fennakadások továbbra is előfordulnak. A MOHU elismerte, hogy az érintett üzletek még ismerkednek az új rendszerrel, és visszajelzések érkeznek többek között az automaták ürítésével, azok környékének tisztaságával, valamint a visszaváltók idő előtti megtelésével kapcsolatban.

Áruházláncok tapasztalatai

Az Index körképe alapján a nagy áruházláncok vegyes tapasztalatokat osztottak meg:

  • Lidl Magyarország: Az automaták minden áruházukban megtalálhatók, és az érintett termékek számának növekedésével egyre több csomagolást visznek vissza a vásárlók.
  • Penny: Az átállás zökkenőmentesen halad, kisebb problémák előfordulnak az automaták működtetésében, de ezeken már dolgoznak.
  • CBA: Szintén kisebb problémákat tapasztaltak, de jelentősebb fennakadások nélkül zajlik az átállás.
  • Tesco: A több mint 1700 érintett termék közül már több mint 70 százalékos az átállás.
  • Auchan: Fokozatosan növekszik az üvegvisszaváltások száma, folyamatosan zajlik az átállás.
  • Spar Magyarország: A napi több mint 600 ezer vásárló mellett mindössze tucatnyi alkalommal tapasztaltak fennakadást. Kihívást jelent a vásárlók megfelelő tájékoztatása és az áruházi folyamatok menedzselése, de a legnagyobb problémát a termékregisztráció csúszása okozza. Többször előfordult, hogy bár egyes termékeken ott a DRS-logó és a vásárló kifizeti a palack után az 50 forintot, a gép még nincs felprogramozva arra, hogy vissza is vegye azt.

Megoldásra váró problémák

A fennakadások ellenére az áruházláncok és a MOHU folyamatosan dolgoznak a problémák megoldásán. A vásárlók egyre inkább keresik a visszaváltási lehetőségeket, és a rendszer fejlődése várhatóan tovább növeli a visszaváltott palackok számát.

Az áruházak számára fontos a rendszer finomhangolása, hogy a vásárlók minél zökkenőmentesebben használhassák azt.

Az új üvegvisszaváltási rendszer népszerűsége és a visszaváltott palackok számának növekedése pozitív jelenség, amely hozzájárul a környezetvédelemhez és a fenntarthatósághoz.

A fennakadások megoldásával a rendszer még hatékonyabbá válhat, és még több vásárlót ösztönözhet a csomagolások visszaváltására.