Újabb sztrájk közeleg – Egész országot megbénító sztrájk készülődik!
Újabb sztrájk közeleg – Egész országot megbénító sztrájk készülődik! A Volán sok helyen nem tudja biztosítani a védőitalt a munkavállalói számára, több járaton a klímaberendezések sem működnek. Ha nem változik a helyzet, a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) országos sztrájkot is kilátásba helyezett.
TOVÁBBI FRISS HÍREINK >>>
Bár az elmúlt napokban mérséklődött a hőség, a kánikula még így is komolyan megviseli az emberek szervezetét. Így van ez a Volán dolgozóinál is, a sofőröknek ráadásul különösen fontos a folyadékpótlás, azért, hogy megfelelő módon tudják végezni a napi munkájukat. Azonban a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) több vidéki helyről is bejelentést kapott a klímaberendezések meghibásodásáról, valamint arról, hogy a Volán nem tudja biztosítani a védőitalt a dolgozói számára. Dobi István, a SZAKSZ elnöke a HelloVidék megkeresésére elmondta, hogy az ország teljes területén elszórva jellemzőek ezek az állapotok, és nem zárta ki a dolgozói sztrájk lehetőségét sem.
Az ország számos területét érintheti a sztrájk
Legutóbb Keszthelyről érkezett bejelentés az autóbusz-közlekedési szakszervezethez arról, hogy hiánycikk lett a védőital. A hűtött szódavizet biztosító berendezések több helyen is elromlottak, aminek javítása a hőségriadó időszakában eddig nem történt meg.
Mindemellett több pihenőhelyiségben (töbek közt Debrecenben és Tatabányán) az autóbuszvezetők és a karbantartó munkások pihenőhelyein a klímaberendezések elromlottak és van olyan telephely is, ahol két hónap alatt sem sikerült a berendezést megjavítani.
Több munkakör is érintett
A problémák nemcsak a fizikai dolgozókat érintik hátrányosan, hanem a szellemi munkakörben lévőket is. A SZAKSZ szerint komoly problémák lehetnek az irodai klímaberendezésekkel is.
Az utóbbi időben volt példa rá, hogy egyes helyeken 30 Celsius-fok feletti hőmérsékletet is mértek. A klímaberendezések jó ideje üzemképtelenek, de egyelőre még azt sem tudni, hogy mikor kerül sor a javításukra. Dobi István, a SZAKSZ elnöke szerint:
„A védőital-ellátás zökkenőmentességének a hiánya, az autóbuszokon a klímaberendezések meghibásodása, valamint a működés esetén az alacsony teljesítmény már több hónapja fenn áll.”
A Volán részletes statisztikát küldött a szakszervezetnek arról, hogy a vidéki buszjáratok milyen arányban rendelkeznek működő klímaberendezéssel, és papíron minden rendben van: a helyi járatok 76,8 százaléka, a helyközi buszok 84,7 százaléka klímával felszerelt. Ám ezek a számok nem mérvadóak, ha a klímaberendezések nem működnek. A SZAKSZ elnöke abban az esetben,
ha az autóbuszvezető úgy ítéli meg, hogy a kánikula akkora terhelést jelent számára, ami veszélyezteti már a biztonságos munkavégzést, azt tanácsolja, hogy a munkát részlegesen szüntesse be.
Dobi István elmondta, hogy szeptemberben fognak dönteni arról, hogy szerveznek-e a Volánbusznál kialakult elfogadhatatlan munkakörülmények miatt nagyobb létszámú, 800-1000 fős demonstrációt.