Fontos bejelentés – Ha te is kaptál ilyen villanyszámlát, NE FIZESD BE!
Fontos bejelentés – Ha te is kaptál ilyen villanyszámlát, NE FIZESD BE! Manapság az adathalászok és csalók egyre ügyesebben próbálnak embereket becsapni, olykor annyira hitelesen, hogy az áldozatok csak később veszik észre, hogy át lettek verve.
Az ilyen átverések gyakran olyan apró részleteken buknak meg, mint a rossz helyesírás vagy a gyanús feladó cím.
Az E.ON nevében történő átverés egyike azoknak az eseteknek, amelyek egymás után szedhetik az áldozataikat. Egy újságíró felesége nemrégiben kapott egy látszólag hivatalos E.ON e-mailt, ami valójában egy számlaértesítőnek álcázott csalás volt.
A levél kivitelezése és megfogalmazása már elég hitelesnek tűnt ahhoz, hogy sokan elhiggyék, valódi számlaértesítőről van szó. Ám itt bukott meg a csalás, mivel a címzett nevével soha nem kötöttek szerződést az E.ON-nál.
De mit tegyen az, akinek valódi szerződése van a szolgáltatóval, és még nem kapott elektronikus számlát az adott hónapban? Például az alábbi levél tényleg hitelesnek tűnhet:
„Tisztelt Ügyfelünk!
Az alábbi áramszámlákat állítottuk ki Önnek, amiket Online ügyfélszolgálati fiókjában gyorsan és biztonságosan kiegyenlíthet.
Tájékoztatjuk, hogy papírszámla előállítása és kézbesítése átlagosan 5-7 nap. Fizesse be számláit egyszerűen, a számlaszám linkjére kattintva: Számla megtekintése.
Ha jelen levelünket követő egy héten belül nem kapja meg számláit, számlamásolatot és postai csekket a Számlázás menüben igényelhet.
Üdvözlettel:
E.ON Ügyfélszolgálat”
Ilyen esetekben mire figyeljünk? Először is, nézzük meg a feladó címét, ami gyakran gyanús lehet. Az is fontos, hogy soha ne kattintsunk gyanús linkekre vagy ne osszuk meg személyes adatokat, ha valami gyanús.
A szolgáltatók általában nem kérnek el jelszavakat vagy személyes adatokat e-mailen keresztül. Ha bizonytalanok vagyunk, érdemes közvetlenül felvenni a kapcsolatot a szolgáltatóval.
Legyen óvatos mindenki, és figyeljünk a részletekre, hogy elkerüljük az ilyen átveréseket.