Rezsi: kiszúrtak a legszegényebbekkel, a feltöltőkártyás ügyfelek járnak igazán csak rosszul!

Az MVM feltöltőkártyás ügyfeleinek a cég csak utólag fizeti ki a rezsicsökkentett árakat, ezt is kérvényezni kell – derül ki a Jámbor András országgyűlési képviselő írásbeli kérdésére adott válaszból.




Az MVM augusztus óta nem a rezsicsökkentett, a hanem megemelt áron adta el az áramot a feltöltős ügyfeleinek, hiába vásároltak az átlagfogyasztás alatt. Azért csúszhatott ilyen súlyos hiba a rendszerbe, mert a kormány rendeletei nem tértek ki megfelelőképpen a feltöltőkártyás villanyórákra vonatkozó részletszabályokra – írja a Mérce.




Az MVM naponta számolt, augusztus elsején 7 kWh-ig járt a korábbi áron az áram, másodikán 14 kWh-ig és így tovább, egészen a 210-es határig. Így az a feltöltőkártyás fogyasztó, aki elsején egyben vette volna meg a rezsicsökkentett árú áramot a kijelölt keretig, 210-ből csupán 7 kWh áramot kapott az eddigi áron, a többit lakossági piaci áron vásárolta, a rezsicsökkentett ár kb. duplájáért, 70,1 forintért.




Pár nappal később az MVM látszólag korrigált, érdemileg viszont nem segített az átlag alatti fogyasztókon.

Nem volt kész az informatikai rendszer

Palkovics László miniszter válaszában azt írta, hogy „jelenleg folyamatban van a kedvezményes energiamennyiség, és az ahhoz kapcsolódó kedvezményes ár alkalmazására irányuló informatikai rendszerek fejlesztése, amelyek elkészültét követően az előfizetős mérőket használó ügyfeleknek lehetőségük lesz utólagos elszámolási korrekciót kérni az érintett egyetemes szolgáltatók által biztosított módon”.




Jámbor András szerint furcsa, hogy három héttel a rezsinövelés bevezetése után több mint 100 ezer család számára még nincs lehetőség a rezsicsökkentés tiszteséges módon való igénybevételére. A politikus azt is sérelmezte, hogy a károsultaknak a kormány és az energetikai cég hibájából keletkezett hátralékuk kompenzációjához igényelniük kell a kárpótlást, nem pedig automatikusan kapják meg azt.

error: Content is protected !!