DÖNTÖTTEK RÓLA!!!! Mindenkit figyelmeztet a kormányhivatal!!!Magyarok százezrei kaphatnak, olyan pénzt a számlájukra, amiről még nem is tudnak! Ezt a papírt kell hozzá kitölteni és napokon belül utalják az összeget! >>

DÖNTÖTTEK RÓLA!!!! Mindenkit figyelmeztet a kormányhivatal!!!Magyarok százezrei kaphatnak, olyan pénzt a számlájukra, amiről még nem is tudnak! Ezt a papírt kell hozzá kitölteni és napokon belül utalják az összeget! >>

A repülésről döntő légitársaság kötelezhető kártalanításra:

A repülésről döntő légitársaságtól kérhetnek az utasok kártérítést jelentős késés esetén akkor, ha a gépet és a személyzetet egy másik légitársaságtól bérelték – döntött az Európai Unió Bírósága.
Főleg a nyári időszakban fordul elő Európában, hogy egyes járatokat a légitársaságok bérelt géppel teljesítenek. Ennek két formája létezik, a wet lease és dry lease, előbbi esetben a gép mellé a karbantartást és a személyzetet is átadják, utóbbi esetben csak a repülőgépet biztosítja a bérbe adó.

Az Európai Unió Bíróságának szerdai, MTI-hez eljuttatott közleménye szerint ebben az esetben az utasok nem a bérbe adó cégtől, hanem a járatot ténylegesen teljesítő légitársaságtól kérhetik jelentős, három, vagy négy órát meghaladó késés esetén az uniós rendeletben lefektetettek szerint a kártérítést.

Kifejtették, Wolfgang Wirth és más utasok a TUIFly légitársaságnál foglaltak jegyeket a Hamburg-Cancún járatra. A jegyeket a TUIFly állította ki, de a járatot a Thomson Airways gépével és legénységével üzemeltette, mivel azt wet lease opcióban bérbe vette. Az utasok a késés miatti kártérítést a Thomson Airwaystől kérték, de a cég azzal az indokkal tagadta meg e kártalanítás kifizetését, hogy nem ő volt a rendelet értelmében vett üzemeltető légi fuvarozó.

Meghatározták az üzemeltető légi fuvarozó fogalmát
Az ügyben eljáró Hamburgi Regionális Bíróság azt kérte az Európai Unió bíróságától, hogy állapítsa meg az „üzemeltető légi fuvarozó” fogalmát. Az uniós bíróság szerint azt a légitársaságot kell üzemeltető légi fuvarozónak tekinteni, amely a repülés végrehajtásáról dönt, beleértve az útvonal meghatározását, és ezáltal az érdeklődök számára légi fuvarozásra vonatkozó ajánlattételt. Egy ilyen döntés meghozatala ugyanis azt jelenti, hogy e légitársaság – TUIFly – viseli a légi járat üzemeltetési felelősségét. Így az olyan légitársaság, amely egy másik cégnek legénységgel együtt repülőgépet ad bérbe, de a légi járat tekintetében nem viseli az üzemeltetési felelősséget, nem minősülhet a rendelet értelmében vett üzemeltető légi fuvarozónak.

Az esetben érintett két légitársaság azóta egyesült a TUIfly Groupban. Az unió 261-es rendelete szerint az unióban, illetve az unió területére közlekedő járatok utasai 3, vagy 4 óra késés után kártérítést kérhetnek a légitársaságtól, amelynek mértéke az út hosszától függően 250-600 euró között változik.

Figyelj, mert a magyarok minimum 50%-át érinti és talán egyikük sem tud róla!!!! 160 ezer forintot kaptok ezért a dokumentumért! Csak kérned kell, kötelesek kiadni, nincs mese! Töltsd ki a papírt és add le! Pár napon belül a bankszámládon lesz a pénz!!! Kortól és jövedelemtől független, minden érintett megkapja!!! >>

Ha a nyári szabadságukat külföldön tervezik, és ehhez repülőre is ülnek, akkor nem árt megfogadni néhány hasznos tanácsot, hogy tisztában legyenek jogaikkal, és mit tegyenek, ha a légitársasággal akadna gondjuk.
“Nagyon kellemetlen volt, amikor kijöttünk reggel 6 órakor a reptérre, és 8-kor indult volna a repülő Bécsbe, ám ki volt írva, hogy törölték a járatot. Esélytelen volt, hogy az ember eljusson Bécsbe, és onnan Larnacába” – mesélte Nemes Péter, aki kollégájával üzleti útra indult Budapestről Ciprusra, bécsi átszállással.
A törölt járat helyett különböző opciók közül választhattak.
Az egyik lehetőség az volt, hogy Varsón keresztül, 10 óra várakozás után, valamikor éjjel érkeznek meg Larnacába. Ezt nem fogadták el, mert akkor az egész üzleti útjuk borult volna.
“Akkor kitalálták, hogy elreptetnek minket Londonba, és onnan Larnacába. Mondanom sem kell, milyen kellemes volt elrepülni Londonba reggel, és utána még 6 órát repülőzni vissza Ciprusra. Ám ezt választottuk, mert ezzel mindösszesen 4-5 órát csúszás volt az eredeti érkezéshez képest” – fogalmazott.
A programjuk egy részéről lecsúsztak, de végül megérkeztek Ciprusra.
540 eurós kártérítést kaptak
Elég volt egyetlen felszólítást kiküldenie az erre szakosodott cégnek, és máris fizetett a légitársaság – fogalmazott Bolyó Anikó, a Flight-Refund ügyvezető igazgatója. Péternek és kollégájának ugyanis 540 euró, több mint 160.000 forint kártérítés járt a járattörléssel járó komplikált utazás miatt.
Hogy erre jogosult, azt a férfi azonban nem is tudta, hiszen erről a légitársaság sem tájékoztatta. Péter azonban megtalálta a Flight-Refund szakmai csapatot, amely a repüléskor felmerülő kártérítési igények behajtására szakosodott.
6000 euró is járhat
Háromféle kártérítési lehetőség közül választhatunk: az egyik, ha 3 órán túl érkezik meg a járat, a második eset törlés esetén kerül kifizetésre, a harmadik eset pedig a túlfoglalás – magyarázta Bolyó Anikó.
A kártérítés összege távolság függő, 3000 km felett akár 600 euró is járhat, ha jogos az utazással kapcsolatos kárigény.
A túlfoglalással kapcsolatban az ügyvezető arra hívta fel a figyelmet, hogy ilyen esetben mindenképpen a reptéren kérjünk jegyzőkönyvet, mert ez a legnehezebben bizonyítható eset.
Így előzhetjük meg a kellemetlenségeket
Mielőtt a cég elvállal egy ügyet, alaposan megvizsgálja, hogy sikeres lehet-e a kártérítési eljárás. Ha igen, belevágnak, és az utas a későbbi kártérítésből fizeti az ügyintézést, ha nem járnak sikerrel, akkor az egész procedúra ingyenes volt. Ám ha előre gondolkozunk, magunkat is megkímélhetjük néhány kellemetlenségtől már az utazás tervezésekor.
Még mindig sokan nem tudják, hogy kézipoggyászba mindenféle folyadékból, krémből 100 millilitert lehet felvinni a gépre. Nyáron a nagyobb utasforgalom miatt nem árt még hamarabb, legalább 2 órával a járat indulása előtt érkezni a reptérre, hogy ne késsük le a járatunkat – hívta fel a figyelmet Hardy Mihály, a Budapest Airport Zrt. kommunikációs igazgatója, hozzátéve, hogy ilyenkor, nyáron éli a repülőtér a csúcsidőszakát.
Nem árt tudni, hogy otthonról, az utazás előtt 12 órával a reptéri parkoló helyet is le lehet foglalni.
Péternek viszont nem a felkészületlensége miatt idegeskedett a reptéren, hanem az őt reptető légitársaság miatt – és nem csak az volt a probléma, hogy törölték a járatát, és később ért Ciprusa, hanem hogy így a munkájában hátráltatták.
Gyakran, ha egy utas egyedül kezdi intézni a kártérítését, a légitársaságok nem veszik igazán komolyan. A Péternek segítő cégnél néhány személyes és az utazással kapcsolatos adat megadásával elindítható az igény. E-mailen pedig az ügyintézés minden lépéséről értesítést kap az ügyfél.
Ha úgy érzi, hogy önt utazása során megkárosították, nézzen utána milyen lehetőségei vannak, és éljen a jogaival.

 

error: Content is protected !!