Most érkezett: hatalmas döntést hozott a Tesco, a Spar, a Lidl és az Auchan!!! ha ide jársz vásárolni akkor ezt feltétlenül olvasd el!

Hamarosan itt a karácsonyi ünnep, és a hozzá tartozó nagybevásárlások is, amik az ajándékok és a családi ünnepi fogásokhoz szükséges alapanyagok beszerzésével járnak. Ennek apropóján összeszedtük, milyen apró trükkökkel igyekszik a Lidl, az Aldi és a Penny rávenni minket arra, hogy minél többet költsünk az üzleteikben.

A nagyobb üzletek, áruházláncok rendkívül komoly, pszichológusok által támogatott reklám- és marketingstratégiával rendelkeznek, de sok kis üzlet is használja azokat a pszichológiai trükköket, amelyekkel további költekezésre ösztönözhetik a gyanútlan vásárlókat. A rendszer nem újkeletű, már évtizedekkel ezelőtt is alkalmaztak pszichológia szakosokat, egyetemi, főiskolai hallgatókat a multicégek, hogy segítsék felmérni a vásárlói igényeket, sőt, befolyásolni azokat.




A helyben sütött termékek szerepe

A pékáru nem tölt be vezető szerepet a vásárlók boltválasztási szempontjai között, hovatovább a forgalmi részarányok tekintetében a legtöbb eladhatatlan termék is ebben az árucsoportban keletkezik, ennek ellenére stratégiai terület minden kiskereskedelmi lánc számára.

A helyben sütött pékáru hatalmas előnye ugyanis az, hogy vásárlást ösztönző szerepe van, hiszen a friss sütés mindig kelendőbb. A helyben sütéssel együtt járó kellemes illatok pedig különösen vonzzák a vásárlókat, kiemelten pedig azokra hatnak, akik éhesen érkeznek bevásárolni.

Szakértők szerint az éhes vevőkben a finom illatok megindítják az evés, jelen esetben a vásárlás vágyát, ami akár 20-40 százalékkal több élelmiszer vásárlásához vezet.




A helyben sütött pékárú ráadásul vásárlólassító funkciót is betölthet, és mivel alapvető élelmiszernek számít, így egyfajta vonalvezetőként is szolgálhat, hova (és milyen) úton kell mindenképp eljutnia a vásárlónak. Ennek megfelelően az üzleten belüli pékség szinte bárhol elhelyezve hasznos funkciót tölthet be. Egyes üzletek a bejárat közelébe helyezik az ilyen részlegüket (Lidl, Auchan, egyes Pennyk), mások inkább a végefelé (Aldi, Penny-k). Előbbinek nagy előnye a vásárlásra való buzdítás, utóbbi inkább az üzlet bejárására ösztönöz.

Gyümölcs, virág a bejáratnál? Egyértelmű, mi következik ezután

Az új típusú Penny-k (OSA-boltok) és a Lidl egyik bevett szokása, hogy a bejárat közelébe helyezik el a virágokat, gyümölcs- és zöldségpultot. Ennek fő oka, hogy a kutatások bizonyították, a színes és illatos finomságok emelik a hangulatot, ezáltal pedig a költekező kedvet. Ráadásul, ha az egészségesebb ételekkel töltjük meg a kosarunkat, akkor hajlamosabbak vagyunk egészségtelenebb nassolnivalókkal kompenzálni.




Folyton változó polcok

Az üzletláncok évtizedek óta alkalmazzák mind az árukapcsolások, mind az alapvető, vagy egyértelműen megvásárolni kívánt termékek elrejtését. A legegyszerűbb módja a rutinos vásárlók kizökkentésére az üzletek néhány évenkénti átépítése, vagy egyes polcrendszerek átrendezése, a „nagyobb vásárlói élmény biztosítása” érdekében. Ennek legnagyobb mesterei a diszkontláncok Magyarországon, a Penny-Lidl-Aldi hármas egy-egy új termék bevezetésénél vagy egy megszűnő termék kivezetésénél előszeretettel rendezi át több méter hosszúságú részen a saját polcait.

Egymásra halmozott akciók




Ma már nem jellemzőek az olyan akciós újságok, amelyek egy héten keresztül kitartanak: a fogyasztói társadalom reklámkampány-szokásaihoz igazodnak a kereskedelmi egységek is. A diszkontoktól elkezdve egészen a nagy szupermarketek akciós újságjaiig több, egymásra csúszó akciós időszakból állnak.

A Penny, Aldi és Lidl néhol egyidőben, néhol eltérő kezdettel, de három akciós időszakot különböztet meg (csütörtökön indulót, hétvégén indulót, és vasárnaptól/hétfőtől indulót).



error: Content is protected !!